Online succes met organische social media posts

03 mrt, 2024

Ik hoor je denken: organisch content, werkt dat nog wel? JA! Iedere online marketeer heeft hier een eigen mening over. Toch ben ik overtuigd van het effect wat kwalitatieve, unieke content teweeg kan brengen. Als voorbeeldcase neem ik The Art of Living, waar ik een bijdrage lever aan de online groei van de social media kanalen en de website. Ik behandel in dit artikel contentpijlers, een contentagenda en een centrale boodschap. Let’s go!

Content is dus écht king

Mede door sterke (organische) content en social media strategie heeft het online platform van The Art of Living de volgende resultaten behaald:

Door een strategische planning en een constante stroom aan nieuwe artikelen op de website heeft er een enorme groei plaatsgevonden. Natuurlijk is de strategie ondersteund door bepaalde campagnes, maar het grootste gedeelte van de groei is te danken aan organische content.

Waar te beginnen?

De allereerste stap is om de grote lijnen uit te zetten, de strategie. Hoe je dat precies doet, kun je in deze blog lezen. Vervolgens kun je aan de slag met de invulling van de content. Je weet wat jouw doelgroep graag wil zien, je weet welk doel je wilt behalen en je weet welke kanalen je in moet zetten.

Eén centrale boodschap

Uiteraard ga je aan de slag met verschillende soorten content, maar deze content moet wel één gezamenlijk doel hebben, één centrale boodschap. Bij The Art of Living is de centrale boodschap om te inspireren op het gebied van (exclusief) wonen. Alle content die online geplaatst wordt, bevat of ondersteunt deze boodschap. Zorg ervoor dat je de centrale boodschap ten alle tijden in je achterhoofd houdt wanneer je gaat creëren. Zo weet je zeker dat de geproduceerde content aansluit bij de strategie.

Maak het jezelf makkelijk

We gaan de goede kant op, maar om het nog concreter te maken, bedenk je contentpijlers of simpeler gezegd: onderwerpen. Inhoudelijke onderwerpen die je structuur en inspiratie geven om content te produceren.

Neem als voorbeeld een reisbureau. Contentpijlers die daar van toepassing kunnen zijn: reistips, hotspots, unieke reisbestemmingen, reisroutes, voorbereidingen, backpacken, etc. Probeer dit te vertalen naar jouw eigen bedrijf. Op die manier creëer je je eigen handvaten om makkelijk verschillende content uitingen te verzinnen.

Meer informatie?

Vanuit deze stap kun je verder met het creëren van de content. Hoe je dit het beste aan kunt pakken, leg ik je graag uit in de volgende blog. Mocht je naar aanleiding van het lezen van deze blog eens willen sparren of meer informatie willen? Stuur me een pm of mail naar monique@redrockmedia.nl

-->